fillbox logo
fillboxNLfillbox
ENNL
fillbox
fillbox
fillbox

Heb je een vraag?

Hier beantwoorden we de meest gestelde vragen. Heb je nog andere vragen? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

FAQ

fillbox
Wat is het verschil tussen Fillbox en andere Chinese sourcing agents?

Wij zijn een volledig buitenlands bedrijf gevestigd in China (WOFE). Wij verschillen van andere lokale sourcing bedrijven omdat wij meer op details, look en feel letten bij het ontwikkelen van brands. Hierbij geven we zelf input omdat we designers in ons team hebben die uit het westen komen. Daarbij concurreren de meeste Chinezen op prijs waardoor de kwaliteit achteruit gaat en hierdoor de beleving verslechterd. Wij hebben een andere insteek. Wij bij Fillbox hechten waarde aan hoe de producten en de verpakkingen eruit zien en wat voor exclusieve dozen we kunnen ontwikkelen om de eind klant blij te kunnen maken.

fillbox
Hoe lang moet ik wachten op een quote?

Meestal geven wij quotes binnen een paar uur tot maximaal 24 uur. Dit hangt altijd af van de lokale fabrikanten en hun werkwijze en aanwezigheid. De ene fabrikant werkt en antwoordt sneller dan de ander. Ook is er soms meer informatie nodig voordat er een gedegen prijs kan worden gegeven.

Let wel op dat een quote los staat van de kwaliteit. Wil je meer weten over de kwaliteit van het product, dan zullen wij eerst aanraden om door ons een sample te laten kopen.

fillbox
Zijn jullie goedkoper dan Aliexpress?

Waarschijnlijk niet. Dit heeft te maken met het feit dat we de meeste producten verzenden in opmaat gemaakte exportdozen, dus het gewicht zal altijd iets hoger zijn in vergelijking met een Aliexpress verkoper. Op Aliexpress is alles gebaseerd op prijs en concurrentie tussen de Chinese verkopers. Dus als ze ergens het gewicht kunnen verminderen bij het verpakken van een product zullen ze dit doen. Wij geven niet zoveel om het gewicht, wij geven meer om hoe de verpakking eruit ziet, hoe het het product beschermt en wat de eindklant ervan vindt.

Wij gebruiken ook slechts 5 tot 10 premium verzend lijnen van de 80 die beschikbaar zijn. De reden waarom we dit in de loop der jaren hebben beperkt, is omdat deze 5 tot 10 verzend lijnen een betere tracking en gebruikerservaring hebben in vergelijking met de goedkopere lijnen of post lijnen. Dit bespaart een hoop moeite, hoofdpijn en klachten voor ons allemaal. Ze zijn, naar onze mening, de beste op de markt, gebaseerd op prijs en service.

fillbox
Wat is de verwerkingstijd om bestellingen uit te voeren?

Verwerkingstijd van de bestellingen hangt van veel factoren af. Betalingspatroon van de partner, supply chain management; wel of geen voorraad aanleggen, type store en doelstellingen. Dit zullen wij eerst in kaart brengen door middel van een kennismakingsgesprek. Dan pas kunnen wij maatwerk leveren, en oordelen wat voor jou het beste is.

De meeste fabrikanten in onze database hebben bijna altijd voorraad. Deze kunnen vaak binnen 1 tot max. 4 dagen bij ons worden afgeleverd. Het is vaak de keuze aan de partner of hij kiest voor slow (goedkoop) of duurder (snel) aan lokaal transport.

Producten die eenmaal bij ons op voorraad staan worden binnen 24 uur verstuurd.

fillbox
Moet ik van te voren betalen?

In het begin zullen we je altijd vragen om voor minimaal 1 week aan bestellingen vooruit te betalen. In onze App kun je een screenshot uploaden van de betaling, zodra de betaling bij ons binnen is (meestal binnen 1 werkdag) beginnen wij met het inkopen van de producten.Naarmate onze samenwerking sterker wordt, gekozen projecten en doelstellingen worden uitgelijnd, bestaan er meer betalingsmogelijkheden.

fillbox
Hoe is de kwaliteit van de producten?

We zijn echt eerlijk over producten als het gaat om kwaliteit. Wij bedienen verschillende soorten klanten met verschillende behoeften.Sommige klanten hebben meerdere general stores en verkopen en testen verschillende producten per dag. Dat is OK voor ons en wij kunnen deze bestellingen verwerken.Maar wees je er altijd van bewust dat als je een product test, je meestal een foto verkoopt, zonder te weten hoe het product echt verpakt is en wat de risico's zijn en/of de prijs-kwaliteitverhouding goed genoeg is om te accepteren. Zeker aan de kant van jouw klant.De meeste dropshippers gebruiken AliExpress als referentie voor hun kostprijs en stellen op basis daarvan hun verkoopprijs vast. Als iemand bijvoorbeeld een product ziet voor 4 tot 5 USD inclusief verzending en het vervolgens doorverkoopt voor 35 of 40 USD, verwacht jouw klant dat het van een bepaalde kwaliteit is.Dus als je echt wilt weten wat de kwaliteit is, raden we altijd aan om door ons een sample te laten kopen.

fillbox
Wat kost het om met Fillbox samen te werken?

Wij geven alleen een product prijs en verzendingsprijs op. Er zijn geen andere extra kosten. Onze App is ook gratis te gebruiken.

fillbox
Werken jullie met iedereen samen?

Wij werken zowel met beginners als gevorderden samen die passie tonen voor e-commerce. Wij hechten veel waarde aan een persoonlijke aanpak en ondersteunen onze partners waar het kan. Je bent bij ons absoluut geen nummer. Daarom stellen wij ook vragen en maken we plannen om samen te groeien. Het aantal orders staat bij ons niet op de eerste plaats. Wij leggen precies uit wat supply chain, lokale inkoop en shipping van producten voor invloed kunnen hebben op je sales. Daarom verwachten wij ook van elke partner feedback in dit hele proces, zodat we er samen voor kunnen gaan.

Bezorgdiensten
+31625022872

+31625022872